Dag 1, 1A, 2, 3, 4 en 5 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Pete Hartigan - WaarBenJij.nu Dag 1, 1A, 2, 3, 4 en 5 - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Pete Hartigan - WaarBenJij.nu

Dag 1, 1A, 2, 3, 4 en 5

Door: Petey

Blijf op de hoogte en volg Pete

08 April 2019 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Eindelijk tijd (gemaakt) voor het eerste verslag!

Voor de niet weters; ik ben op avontuur naar Ierland, dat doe ik logischerwijs op een fiets via Engeland en Wales (ja, ja, twee keer een boot tussendoor).

Korte samenvatting zodat iedereen weer bij is:

Dinsdag 2 april.
Dag van vertrek!
Toch maar niet..
Slechte/krappe planning.
Hele dag karten met Ralph en Ger (foto 1). Geen tijd om in te pakken. Bootje omgeboekt en morgen nieuwe ronde nieuwe kansen.

Woensdag 3 april.
Dag van vertrek!
Zo daar gaan we dan.
Na maanden van trainen kan eindelijk het echte werk beginnen. Heerlijk uitgerust na een avondje thuis begin ik aan m'n afscheidstournee. Langs familie, vrienden en andere mensen die ik ook ken.. Uiteindelijk na 3 rondjes stad sluit ik semi-af met een bak koffie bij Edje en Sas. Na nog even heerlijk gegeten te hebben in Café Einstein en een laatste biertje samen met Ralph te hebben gedaan is het tijd om te vertrekken (foto 2).
Met trillende beentjes stap ik op en ga ik op weg. Fijn detail in deze is dat m'n eerste rit een totale lengte heeft van 22,8 km. Goed te doen!

Snel instaleren op de boot, cabin zoeken, fietskleding uit, stoere kleding aan (jilly trui), bier bestellen, casino in (foto 3), geloof het of niet -> WINST, precies genoeg geld voor een slof sigaretten (niet te betalen in Engeland, niet eerder bij stil gestaan..), nog een biertje, slapen!

Donderdag 4 april

04.55 Wakker! Bizar eigenlijk, normaal gesproken zat ik om deze tijd gewoon nog in "mijn" Sport. Tijden zijn nou eenmaal veranderd en daarom ben ik hier nu ook besef ik me direct.
Vol goede moed naar het ontbijt dus (foto 4). Mijn nieuwe avontuur is nu echt begonnen!
Na een flink ontbijt (je kent me), snel naar de yellow staircase waar ik moet afdalen naar deck 3 om herenigd te worden met mijn nieuwe beste vriend; mijn aluminium ros. De dames voor me waren helaas verdwaald. Ze moesten bij de gele trap zijn, maar kwamen tot de conclusie dat ze op een blauwe trap liepen :p (foto 5) hahaha.
Nou dat was dus lachen, maar nu begon het echte werk.. Fietsing on de left site.
Een voortvarende start vanuit Harwich naar Colchester (oudste stad van Engeland). Het weer valt op dit moment reuze mee dus een heerlijke pauze net buiten de stad (foto 6).
Snel weer door want er moet wel iets leuks gebeuren vandaag. Een paar dorpjes verder kan ik me los van het fietsen echt even uitleven. Lekker balletjes weg slaan. 75 pogingen waarvan heel veel dramatisch en sommige minder dramatisch. Na een kort prive lesje van instructeur Sean toch nog een paar "drive's" goed geraakt (foto 7).
Na weer een flink aantal kilometers aangekomen in Chelmsford (3.371ste stad van Engeland). Terwijl ik mijn navigatie afstem op de locale Irish Pub kom ik tot de jammerlijke conclusie dat mijn achterband lek is. Op de eerste dag dat ik in Engeland ben! Zal wel karma zijn omdat ik over het algemeen niet heel positief ben over dit land..
Dan maar lopen met mijn vriend aan mijn hand. Uiteraard begint het echte Engelse weer zich nu wel te ontpoppen. Zeiknat aangekomen bij Cycles UK is het probleem snel verholpen en koop ik voor de zekerheid nog twee extra binnenbanden.
De navigatie staat nog goed afgesteld dus ik kan mijn weg fietsend vervolgen naar O'Connors.
Lang verhaal kort, bier, Liam uit Ierland, bier, nightclub, water (geintje), andere nightclub, Chelmer hotel, slapen.

Vrijdag 3 april

Goeie morgen! Beetje last van PHPD* maar we gaan er voor.. Vandaag naar Londen! Onderweg veel gestopt. Last van mijn nek en knie wordt steeds heftiger. Conditioneel en mentaal gaat het super, maar wat meer training vooraf was geen overbodige luxe geweest...
Aangekomen binnen de stadsmuren van Londen ga ik op aanraden van PJ Tierney op weg naar Camden Town. Leuk stukje Londen met veel barretjes en restaurantjes. Leuke route langs River Lea. Allemaal woonboten, artestieke mensen en zeer smalle paden (foto 8).
Op de plek van bestemming aangekomen verga ik van de pijn in mijn nek en knie dus zet ik mijn vriend maar bij het grofvuil (foto 9) en scoor ik snel een pizza in de hoop dat die al mijn pijn zal doen vergeten... Helaas......
Ik check in bij Belushi's hostel en ga snel op pad om de omgeving -waar ik waarschijnlijk nog wel een tijdje zal zijn- te verkennen. Kroegje in, kroegje uit, je kent het wel. Lekker slapen en morgen het centrum bezoeken!

Zaterdag 6 april

Goeiemorgen! vandaag het hart van Londen ontdekken. Underground naar het centrum, culturele en toeristische dingen doen (foto 10). Veel mensen in blauw-wit, waarom? Ask google...: Halve finale FAcup in Wembly Stadium.
Nou houd ik daar helemaal niet van, maar besluit toch maar mijn weg naar binnen te wurmen in een kroeg waar zo'n 500 Brighton supporters een paar liedjes staan te zingen. Dit feest laat ik natuurlijk niet aan me voorbij gaan dus wandel ik al zingend mee naar het stadion:

We're on our wayyyyyyy, we're on our wayyyyy
Wembly, we're on our wayyyyy
How do we get there, I don't know
How do we get there, I don't care
All I know is Brighton is on it's way!!!!!

Top wedstrijd, bijna gewonnen, maar bovenal een top sfeer! (foto 11,12)
Nog even na-genoten met mijn nieuwe hooligan vrienden en daarna lekker oogjes toe.

Zondag 5 april

M'n knie doet nog steeds pijn, dus we plakken er nog een dag Londen aan vast. Vandaag naar Leicester square en piccadilly circus. Alsof het zo moet zijn loop ik om 10 voor 2 langs Garrick Theater, waar om 14.00 uur een voorstelling begint genaamd; RIP IT UP 60'S.
Al mijn herinneringen uit de jaren 60 komen direct boven drijven, dus ik moet wel! Al met al een fantastische show met heel veel golden oldies.
Uitgeput van het dansen ga ik op m'n gemakkie op pokemon jacht en scoor ik zomaar even Pikachu! (foto 14) Met deze buit op zak keer ik moe maar voldaan terug naar mijn Hostel. Eindelijk een avondje vroeg naar bed. Aangekomen in mijn nieuwe kamer -waar nu maar 10 mensen verblijven, in tegenstelling tot de vorige waar we met z'n 12 sliepen- loop ik Jody en Shannon tegen het lijf. Mijn stapelbed buren komen uit Ierland. Super leuk, want ik ook natuurlijk! Jody is om de één of andere reden helemaal gek van Wrewstlemania en laat het nou net zijn dat onze hostel-bar bekend staat als Dé plek om zondag op maandag nacht die nep sport te kijken. Daar gaat mijn nachtrust dus weer! (foto 15).

That's all for now guys,
zal proberen wat vaker te posten, hoeven jullie niet zo veel te lezen...

xx Pete

*Pijntje Hier, Pijntje Daar

• 08 April 2019 - 14:06

Hans Van Nellestijn:

Leuk Pete en hoop dat het met je knie en de php
    Weer war beter mag gaan . Nou geniet van je avontuur !
    Ik kijk uit naar je volgende bericht .

Groet Hans en Nelleke

• 08 April 2019 - 14:58

Kim Den Dunnen:

Trots op jou! Goede reis xx

• 08 April 2019 - 15:07

Edje:

Lekker bezig pietertje pijn is emoties kan je uitschatele

• 08 April 2019 - 15:14

Liesbeth:

Leuk om te lezen...we blijven je volgen. Zoek een fysio

• 08 April 2019 - 15:36

Marja:

Gaaf jou verslag om te lezen. Ik hoop dat je knie wat minder pijn gaat doen en dat je gewoon op de fiets verder je reis kan afmaken. Wel natuurlijk onderweg blijven genieten en vooral doorgaan met deze reisverslag.
    Heel veel succes pete

• 08 April 2019 - 15:49

Saskia:

Hoi Pete
    Super leuk verslag,balen dat je zo last van je knie heb
    Hoop dat je je avontuur op je fiets kan afmaken
    Kijk uit naar je volgende verslag
    Doe voorzichtig

• 08 April 2019 - 16:16

Richard :

Hoi pete, leuk verslag succes met de reis en beterschap met je knie.

• 08 April 2019 - 16:23

Shirley:

Goed bezig P.

• 08 April 2019 - 16:47

Linda:

Wat een leuk verslag heel veel plezier met de rest van je reis en hoop gauw weer van je te horen

• 08 April 2019 - 16:57

Jan En Nelleke :

Hoi Pete,
    Gaaf man die avonturen en verhalen.
    Rustig doorfietsen en er zijn ergere dingen op de wereld dan een zere knie....hahaha
    Bikkel je gaat het redden!!
    Groetjes uit Delft.

• 08 April 2019 - 17:14

Diana:

Gaaf Pete!doe rustig aan je heb alle tijd toch? geniet van al het moois onderweg!Leuk om te lezen ik kijk al weer uit naar je volgende verslag x

• 08 April 2019 - 18:22

Eddy:

Kanjer

• 08 April 2019 - 22:29

Eva:

Goed verhaal Pete, lekker kort

• 09 April 2019 - 13:52

Richard B:

Maak er iets moois van pete .succes met de reis

• 10 April 2019 - 15:33

Anneke Joop:

Leuk verslag Pete, hopelijk heb je een knieband bij je anders ff een aanschaffen, voor je nek
    Let op stuur iets omhoog en je schouders relax niet omhoog trekken.

Succes Joop en Anneke

• 11 April 2019 - 11:59

Marianne Vd Staay:

Gaaf verslag stop en doorrr